Strongman To Bodybuilder

Discussion in 'Cons Corner' started by Con, Mar 22, 2015.

  1. Mr mac

    Mr mac TM Health & Safety officer Top Contributor

    Messages:
    4,884
    Likes Received:
    5,718
    Training Log:
    Click Here
    Look at pudz 300-320 lean and totally dominant throughout. He was even right up there with with the static stuff.
    Look at when Darren Sadler went under 105. Super strong great deadlifter and squatter and more than likely so much fitter than the 350-400 monsters. I think after a point bodyweight works against
     


  2. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
    350lb on a 6ft10 man will obviously be different to a 350lb at 6ft1!
    However heavy body weight and longevity do not usually go hand in hand.
    My biggest suggestion would be monitoring blood pressure.
    If that is too high then you're too heavy OR doing shit you shouldn't be doing.
     
    Nytol likes this.
  3. TheProducer

    TheProducer Top Contributor

    Messages:
    4,623
    Likes Received:
    4,457
    Holy shit was this dude 6ft 10?

    And the chocolate milk used to be strongly advocated by brandon lilly before he sorted his diet out. People just use it as an excuse to drink choco milk.

    Looks wicked. What his goals now? Compete in a lighter category or jusy stay healthy?
     
  4. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
    Nah this dude is 6ft1 but another friend/client of mine is 6ft10 and now in the WWE on him 350lb looks "normal".

    This guy will do a bb show later this year he will be at the top end of heavies.
    He has only started training for hypertrophy properly in the past few months.
     
    RACK and TheProducer like this.
  5. TheProducer

    TheProducer Top Contributor

    Messages:
    4,623
    Likes Received:
    4,457
    Thatll be cool for sure, his face looks a lot better now he has lost the weight. Can actually see his eyes.

    Holy shit, can you say who the WWE superstar is?
     
  6. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
     
  7. JANIKvonD

    JANIKvonD JandirTheJandirHandler Top Contributor

    Messages:
    11,802
    Likes Received:
    22,194
    Purely by the pics, imo he looks far more impressive pre cut I'm
    Sure with his clothes off the differences are outstanding. So let's see them lol
     
  8. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
    Nah he just held fat in a flattering manner AND that is a flattering picture....to put it lightly lol
     
    JANIKvonD and Fatbrah like this.
  9. JANIKvonD

    JANIKvonD JandirTheJandirHandler Top Contributor

    Messages:
    11,802
    Likes Received:
    22,194
    Best not use it on the website in you're testimonials section then lol
     
    Fatbrah likes this.
  10. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
    Why?
    These are the pictures he wanted to use....
    No one wants to have a shitty picture up even if its a before picture.
     
    Nytol, RACK and darkside like this.
  11. darkside

    darkside Top Contributor

    Messages:
    3,781
    Likes Received:
    3,488
    Training Log:
    Click Here
    This is true, and also shows how much of a change he has really made, it's easy for people to push there stomachs out and stand bad in the before pic, then get the best lighting possible and stand in the best pose tensing and sucking the stomach in for the after pic, these natural pics show a true difference.
     
    JANIKvonD and Con like this.
  12. JANIKvonD

    JANIKvonD JandirTheJandirHandler Top Contributor

    Messages:
    11,802
    Likes Received:
    22,194
    Ahh well if that's the case fair doos. You need some Scott Francis schooling tho son
     
    Nytol, RACK, Porky and 1 other person like this.
  13. JANIKvonD

    JANIKvonD JandirTheJandirHandler Top Contributor

    Messages:
    11,802
    Likes Received:
    22,194
    Sounds like you've practiced that to a T lol
     
  14. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
    I would rather shoot my self.
    There is nothing I hate more than false before and after pictures.
    Even when I have entered the online transformation contests I made sure to keep tight and look as good as possible in all pictures.
     
    Nytol, RACK, Porky and 2 others like this.
  15. Con

    Con Moderator

    Messages:
    26,861
    Likes Received:
    40,619
    Exactly.
    Obviously he doesn't look as square any more I mean he lost 100lb!
    I am 100% certain it was all fat though.
    He has lost 15+ inches off his waist for a start.

    His upper body is not shredded yet so he wants to wait for the naked pictures.
    His legs are very big a product of squatting and walking around at the high body weight.
    His upper is not great but its not surprising to me as all he did was OHP, deadlifts and the odd bench press.
    The training used to look like "come do a compound exercise working up in singles to a max single then some half ass assistance stuff and go home".

    Put it this way my arms beat his by .25 inches in size but his look bigger due to the shape.